סמל המרכז הקהילתי

  • רדיו
  • טלפון
  • YouTube
  • instagram
  • פייסבוק
  • תוכנית הכושר של קטי כבר מזמן הפכה למותג בירושלים, שם נרדף לחיטוב וירידה במשקל לנשים. עם השקת הסניף בקאנטרי מעלה אדומים, יצאנו לפגוש את מי שעומדת מאחורי המותג, גורו הכושר הירושלמית קטי טוב תורג'מן. קטי, בת 35, נשואה למיכאל ואמא טריה. היא מאמנת מוסמכת וינגייט מזה 13 שנים, ומשמשת כקואוצ'רית 6 שנים.

    גם מיכאל בעלה הוא ספורטאי-מאמן כושר, ועוסק בפיתוח גוף מקצועי. ב-2017 הוא זכה בתואר מר ישראל. בימים אלו הוא מתכונן לתחרות מר ישראל 2019 שתתקיים במאי.

    קטי, למה בחרת בתחום הכושר כמקצוע?

    הסיפור שלי מתחיל בילדות. עליתי לארץ בגיל 7 עם הוריי ואחי, בשנות ה-90 המוקדמות. העליה לארץ היתה קשה. אני לא זוכרת שנתיים מחיי בגילאי 7 ו-8, כתוצאה מפוסט טראומה ככל הנראה, אבל הוריי מספרים שעברתי שנתיים קשות של חרם, הצקות והתעללויות בבית הספר. עד אז הייתי ילדה רזה והאוכל הפך לסוג של מפלט עבורי כי התחלתי לעלות במשקל. ההורים שלחו אותי לחוג בלט כדי לאזן את העלייה במשקל ובמקביל ביקשתי להירשם לחוג אומנויות לחימה כי זה תמיד דיבר אלי. בגיל 11 המורה לבלט אמרה לאמא שלי שהמשקל שלי מפריע לריקוד ושאני צריכה דיאטה. אמא לקחה אותי לדיאטנית בקופת החולים.

    נשמע שאמך עשתה את הדבר הנכון כשפנתה לאשת מקצוע.

    תאורטית כן.. רק ששם למעשה לראשונה בחיי שמעתי שאני "לא בסדר" כי הדיאטנית כעסה על אמא שלי בנוכחותי בגלל המשקל שלי. ושם התחיל כדור השלג של הדיאטות שלי. בגלל גישה לא נכונה וחסרת רגישות לחלוטין, נכנסתי ללופ של אימון יתר יחד עם דיאטה חריפה. לופ שהסתיים בגיל 16.5 אחרי שנה וחצי של בולמיה.

    כיצד היית ממליצה להורים שקוראים את הכתבה לנהוג אם ילדיהם עולים במשקל?

    קודם כל – לא לדבר עם הילדים על השמנה! הילדים לא עיוורים. הם רואים את זה. הם לא צריכים שיעירו להם על זה. הם צריכים כלים נכונים ויעילים: שכל הבית יעשה פעילות גופנית ויאכל בריא ומאוזן. ילדים לא צריכים להרגיש בדיאטה כי זה נתפס כמו עונש בעיניהם. כל הבית צריך לעשות סוויץ' ולשנות הרגלי אכילה כי ילד לא יכול להצליח בתהליך אם כולם אוכלים צ'יפס לארוחת ערב. ילד לא יתמיד בספורט אם אין לו דוגמא אישית מצד ההורים. זה כמו להגיד לילד לא לעשן עם סיגריה ביד..

    אז איך בעצם הגעת לוינגייט?

    בגלל מה שעברתי, כשהצלחתי להבריא מהפרעות האכילה, החלטתי שאני רוצה ללמוד לעשות את זה נכון. כדי לעזור לעצמי קודם כל לא לחזור לשם לעולם, וכדי לעזור לכמה שיותר אנשים להצליח בדרך נכונה. לתת להם כלים בריאים ומעצימים, כדי שהשינוי יגיע ממקום טוב. כשהשתחררתי מקבע בגיל 22 נרשמתי לוינגייט במקביל ללימודי תואר ראשון באוניברסיטה העברית – ומשם הכל פשוט קרה.

    נשמע שתחום הכושר בחר בך ולא רק את בחרת בו

    לגמרי. שנתיים לאחר שסיימתי ללמוד בוינגייט כבר הדרכתי בכנס מאמנים ארצי, לימדתי בוינגייט קורס מדריכי קיקבוקס וניהלתי סטודיו. כל כך אהבתי את תחום הספורט וכל כך אהבתי לעזור לאנשים שזה פשוט התגלגל באופן טבעי.

    אז מה היא בעצם התוכנית שלך שכולם מדברים עליה?

    התוכנית שלי מרכזת את כל מה שאישה צריכה כדי להגיע לתוצאות ולדעת איך לשמור עליהן. אני לוקחת את כל הידע והניסיון שלי בתחום הכושר, בתחום התזונה ובתחום האימון המנטלי ומרכיבה מזה את המענה המושלם והמתאים לכל לקוחה.

    מה התוכנית כוללת?

    התוכנית כוללת אימונים אישיים וקבוצתיים. באימונים האישיים כל לקוחה לומדת להכיר את האימון הנכון והמתאים לגוף שלה, למטרות שלה וליכולות שלה. באימונים הקבוצתיים יש אנרגיות ואווירה מדהימה של כוח נשי שמרים לכל אחת את המוטיבציה לשמים. התוכנית כוללת ליווי תזונתי על ידי תזונאית ספורט קלינית שזה אומר מפגש אישי לכל לקוחה, בניית תפריט וליווי מצד התזונאית 24/7. וכמובן גם אימון מנטלי (קואוצ'ינג). כי כל אישה חייבת לעשות סוויץ' בראש ולהבין מה מכשיל אותה אם היא רוצה להתמיד ולשמור על התוצאות לאורך זמן.

    היום השוק רווי במאמני כושר ותוכניות שונות. למה דווקא אצלך?

    כל פעילות גופנית היא מבורכת. אם מישהי מצליחה להגיע לתוצאות ולהתמיד גם בלעדי אני בעד. הבעיה שרוב הנשים לא יודעות איך להתאמן נכון כדי להגיע לתוצאות, או שאין להן מספיק מוטיבציה כדי לעשות את השינוי לבד. התוכנית שלי היא מסגרת. היא בית. היא מעטפת של צמר גפן, אהבה, אכפתיות והכלה לכל לקוחה. אני לא רק מסייעת ללקוחות שלי להגיע לתוצאות. אני גם מלמדת אותן לעשות את זה לבד. ואני גורמת להן להתאהב בזה.

    מה הכי חשוב לך בתור מאמנת?

    הכי חשוב לי שהמתאמנות שלי יתאהבו בספורט. כדי שהן יתמידו. ולכן חשוב לי להביא אותן לתוצאות וללמד אותן איך עושים את זה נכון, כדי שתהיה להן את המוטיבציה להתמיד ואת כל הכלים להצליח.

    איך קיבלת את ההחלטה להיות עצמאית?

    שנים עבדתי כשכירה: אימנתי, הדרכתי יחידים וקבוצות, העברתי שיעורים, לימדתי בכנסים ארציים וגם ניהלתי מקצועית חדרי כושר. לפני כמה שנים הבנתי שאני מאוד טובה במה שאני עושה, שאני מאוד אוהבת את מה שאני עושה ושהמתאמנים שלי מאוד אוהבים אותי – הבנתי שכדי שאוכל ללכת עד הסוף עם האני מאמין המקצועי שלי אני חייבת להיות אמיצה ועשיתי את הצעד.

    איך משלבים קריירה ואימהות?

    אני לא אשקר. זה לא קל. במיוחד לאור העובדה שאני לא רק מאמנת, אני גם מנהלת צוות של 10 עובדים תחתיי, ואני בעצם עושה את הכל בעסק: אני המנכ"ל, הסמנכ"ל, אשת המכירות, אשת השיווק, המנהלת המקצועית – הכל. ואני אובססיבית ללקוחות שלי: אני חייבת לדעת בסוף כל יום איך היה לכל לקוחה בכל אימון. מי ירדה במשקל, מי צריכה שיחת עידוד, מי לא הרגישה טוב, מי איחרה. אני מאוד סומכת על הצוות שלי אבל הכל אני רוצה לדעת. 

    זו הסיבה שבחרת להפוך לאמא בגיל 34, כדי לקדם את הקריירה שלך?

    האמת שלא ממש בחרתי. הכרתי את בעלי בגיל 30. אחרי החתונה עברנו שנתיים וחצי לא פשוטות. עברתי שלוש הפלות והריון אחד של הבת שלי שהיה הריון בסיכון גבוה מאוד. רוב הזמן לא יכולתי לאמן והייתי בשמירת הריון אבל כמעט בכל יום הייתי מגיעה לצפות באימונים, לפגוש את הלקוחות שלי, להיות שם בשביל הצוות.

    נשמע לא פשוט. איך מצליחים לנהל עסק במצבים כאלה?

    הדבר היחיד שהחזיק אותי שפויה בכל התקופה הזו זה העסק שלי. הקשר עם המתאמנות שלי, החיזוקים שקיבלתי מהן. ובנוסף, אני עצמאית. אז לא היתה לי כל כך פריבילגיה לנוח בבית וללקק את הפצעים. אין ימי חופשה, אין סיקים שאת יכולה לנצל. יום אחרי כל הפלה כבר הייתי מתייצבת חזרה לאימונים עם חיוך גדול על הפנים שלאט לאט הפך לאמיתי בזכות הספורט ובזכות הלקוחות המדהימות שלי. רק מי שחוותה את זה יכולה להבין את התסכול, חוסר האונים והריקנות שמרגישים אחרי הפלה. הרבה נשים לא מדברות על זה, אבל זה קורה המון. אני עובדת עם נשים 13 שנים ולכן חשוב לי לומר לכל מי שעברה את זה: זה לא אשמתך. אין בך שום דבר "לא בסדר".

    איך את עצמך שומרת על הגזרה?

    אני מקפידה על תזונה בריאה רוב הזמן. מרשה לעצמי מידי פעם גם לחרוג כי אם נמנעים לחלוטין – בסוף זה מתפוצץ בבולמוס אכילה. ואני מתאמנת לפחות 4 פעמים בשבוע. פעמיים לבד ופעמיים בשיעורים שלי.

    הצלחת לחזור לגזרה אחרי הלידה?

    עוד לא. אומנם עליתי רק 10 ק"ג בהריון, אבל זה לוקח זמן. גוף של אישה שעובר הריונות ולידות לא עושה הוקוס פוקוס וחוזר לעצמו כל כך מהר. הגוף שלי עבר טראומה רצינית ובנוסף ברוך השם גם הריון תקין ולידה. חזרתי למשקל שלי מלפני ההריון, ועכשיו נשאר לעצב את הגוף וכמובן לחזק אותו.

    קיבלת הערות על כך שאת לא מספיק חטובה?

    ברור. נשים זה עם מאוד ביקורתי. כלפי אחרות ובעיקר כלפי עצמן. אבל אני לא נפגעת. אני עונה תמיד למתאמנות שלי שלא נולדתי עם קוביות. נולדתי עם נטייה גנטית להשמנה, עברתי כמה דברים לא פשוטים שזרקו אותי לאכילה רגשית, והנה אני כאן לפניכן. נלחמת בהרגלים לא נכונים ומראה לכן ולעצמי שהכל עניין של בחירה: אם אני יכולה אז גם אתן יכולות!

    לפני חודשיים חגגת 50 מחזורים לתוכנית שלך. ספרי לנו מקרה מרגש במיוחד שקרה בתוכנית.

    וואו.. יש המון. בכל יום המתאמנות שלי מרגשות אותי. אני יכולה לספר למשל שלפני 5 שנים הגיעה אלי לתוכנית בחורה צעירה בשם הילה במשקל 98 ק"ג בעקבות הפניה של רופא. מישהי שלא האמינה בעצמה מעולם. אחרי שנתיים בתוכנית היא השילה ממשקלה 36 ק"ג, ונרשמה לוינגייט כדי להפוך למאמנת. היום היא ראש צוות מאמנים בירושלים. דבר נוסף שמרגש אותי ברמה האישית זה שאחי ויקטור, שגם הוא מאמן כושר ועובד בתוכנית, הכיר כאן את אשתו נעמה שעבדה כתזונאית בתוכנית.

    למי התוכנית שלך מתאימה?

    לכולן. מגיעות אלי כלות לפני חתונה, נשים אחרי לידות, נשים בסמוך לגיל הפנסיה שרוצות להרגיש טוב ולהיראות טוב. אין גיל שבו אישה לא רוצה להיראות יותר טוב ולהרגיש יותר טוב עם עצמה. ולכן בכל גיל אפשר להתחיל. זה מה שמדהים. לראות נערות בנות 14 לצד נשים בנות 65 כשכל אחת עושה את התרגילים המתאימים לה, בקצב המתאים והנכון לה.

    לסיום, תני טיפ לקוראות שלנו – איך מגיעים לתוצאות?

    מפסיקים לתרץ. אין לי זמן, זה יקר, זה רחוק וכו'. עמוק בפנים אנשים יודעים שזה תירוצים. הכל עניין של סדר עדיפויות. נשים משקיעות כל כך הרבה כדי להיראות טוב: קרמים יקרים, איפור, שיעור, ציפורניים, אקססוריז ותכשיטים. ודווקא הגוף שלהן – לא מקבל את המענה. אם את יודעת להתאמן – קומי עכשיו מהספה ולכי לאימון. אם את לא יודעת להתאמן – תמצאי אנשי מקצוע שילמדו אותך. אבל תפסיקי לתרץ. מגיע לך לחיות בתוך גוף בריא שאת אוהבת!

    איך נרשמים לתוכנית שלך?

    פשוט מדברים איתי.. 052-7040155. אפשר למצוא אותי גם בפייסבוק "תוכנית הכושר של קטי".

     

    תודה רבה לך קטי על הזמן שמצאת בין האימונים לענות לכל השאלות שלנו. אנחנו מתרגשים שהתוכנית מגיעה גם למעלה אדומים וכמובן מתייצבים לאימון אצלך ביום ראשון על הבוקר!

    מתנסנט | חוגים